Autori:
DR. COMISEL GABRIELA
PROF. UNIV DR. VIORELA ENACHESCU
MOTIVE PENTRU O SCHIMBARE IN REZIDENTIATUL MF:
- STILUL DE PREDARE ACTUAL NU ESTE MOTIVANT, PERFORMANT PTR. REZIDENT
- REZIDENTUL NU ESTE STUDENT, INVATA SINGUR TEORIA MEDICALA
- REZIDENTUL ESTE MEDIC, TREBUIE SA ISI PERFECTIONEZE TEHNICILE DE EXAMINARE, APTITUDINILE (COMUNICARE, MANAGER, FOLOSIREA EFICIENTA A RESURSELOR:TIMP, BANI, ENERGIE).
ACTORII PROCESULUI DE SCHIMBARE:
-
MEDICUL FORMATOR DE REZIDENTI IN MF
-
MEDICUL REZIDENT
-
DEPARTAMENTUL MEDICAL DE PREGATIRE A REZIDENTULUI DE MEDICINA DE FAMILIE
ELEMENTELE SCHIMBARII:
1. MEDICUL FORMATOR MF: (fotografii de la cursul cu olandezii de la exercitiile: cu ochii acoperiti, de a intelege opinia colegilor si modul cum ii ajutam sa inteleaga punctul nostru de vedere, discutii in grup pentru a afla motivele de fi MF)
- SA NE SCHIMBAM MODUL DE A PRIVI REZIDENTUL
Sa privim rezidentul ca si cum am indruma o persoana legata la ochi sa mearga si sa traverseze diferite obstacole, sa il ajutam sa simta ce traieste, sa aiba incredere, sa fie focusat pe problemele medicale, sa depaseasca conflictul intre autonomie personala- protectie- sarcini de indeplinit. Cand te simti bine poti avea incredere
-SA NE FORMAM PENTRU ACTIVITATEA DE FORMARE DE MEDICI REZIDENTI
MF trebuie sa aiba o pregatire uniforma, sa castige aptitudini de formare de MR,
-SA GASIM RESURSE DE MOTIVARE PENTRU ACEASTA ACTIVITATE sa stie sa se motiveze pentru a continua pregatirea, reamintirea motivatiei de a fi medic, discutarea cu alti colegi despre acest subiect
-METODE NOI DE EVALUARE A REZIDENTULUI
Evaluare la intrarea in cabinet, evaluarea aptitudinilor, atitudinii, a modului de a raspunde la sarcini, comunicare, completare formulare medicale, la plecarea din cabinet
-POSIBILITATEA ELIMINARII DIN REZIDENTIAT A REZIDENTILOR CARE NU ATING BAREMELE MINIME DE EDUCATIE impreuna cu tutorii sa se stabileasca baremul minim de cunostinte si aptitudini pe care trebuie sa il atinga permanent rezidentul MF (testari din medicina, comunicare, management)
2. MEDICUL REZIDENT DE MF: (fotografii cu rezidenti in cabinetul MF care fac anumite activitati medicale, poze de la intalnirile RETURN DAY)
-SHIMBAREA MENTALITATII DE STUDENT
-ACOMODAREA CU STILUL DE LUCRU IN CABINETUL DE MF
-FOLOSIREA METODEI DE FEEDBACK IN TIMPUL PROGRAMULUI LA CABINETUL MF
Etape ca sa dai: incepi cu evidentierea lucrurilor bune, esti descriptiv pe evenimentele observate si specific, discutare atitudinii care trebuie schimbata, oferirea de alternative
Etape ca sa primesti: asculti atent, nu contrazici, intrebi pentru clarificari, cauti feedback si la altii, te decizi ce vrei sa faci cu acest feedback
-INVATARE PRIN METODATA RETURN DAY, SCHIMB DE EXPERIENTA LA ALT CABINET MF, PREGATIREA SUBIECTELEOR DE DISCUTAT CU 7 ZILE INAINTE SI DISCUTII LIBERE
-METODE NOI DE EVALUARE A ACHIZITIILOR DIN REZIDENTIAT
3. DEPARTAMENTUL MEDICAL DE PREGATIRE A REZIDENTULUI DE MEDICINA DE FAMILIE: (poze de la intalnirile cu MF formatori, MF cu olandezii,
-
METODE NOI DE FORMARE DE MEDICI FORMATORI (RETURN DAY, CURSURI PENTRU MF CARE VOR SA DEVINA FORMATORI)
-
MONITORIZAREA INTALNIRILOR DE RETURN DAY A REZIDENTILOR:, programari, cursuri teoretice in functie de cerintele cursantilor
-
METODE NOI DE EVALUARE A REZIDENTULUI MF: CUNOSTINTE MEDICALE, MANAGERIALE, DE COMUNICARE
|